Bekerwedstrijden MO15

Vorig seizoen speelden we aan het begin 3 bekerwedstrijden. Het was vrij makkelijk om te raden wat de uitslag was, want alle drie de wedstrijden wonnen we met 3-1. Reden voor gejuich, want we zouden doorgaan naar de volgende ronde! Helaas zorgde één of ander virus ervoor dat die volgende ronde nooit gespeeld zou worden.

Dit seizoen wilden we dus revanche. We zouden dus volop strijden om weer eerste in de poule te worden. Voor de eerste bekerwedstrijd speelden we nog een toernooi bij VVS. Daar bleek dat we nog niet helemaal op het niveau van vorig seizoen zaten. 1 punt, 1 doelpunt (Maria) en de laatste plaats in de poule was het resultaat. Femke wist dit wel heel mooi positief te verwoorden. Toen iemand haar vroeg hoeveelste we waren geworden, zei ze: ”Wij werden als eerste opgenoemd bij de prijsuitreiking.” Geen woord aan gelogen en het klinkt beter dan “we waren laatste”.

De week erna dus de eerste bekerwedstrijd. Always Forward was een tegenstander waar we al eerder tegen gespeeld hebben en toen wonnen we. Deze keer lukte dat echter niet. Bij rust stonden we 1-0 achter. Esmee maakte de 1-1, maar daar bleef het bij. Gelukkig speelden we wel al een heel stuk beter dan tijdens het toernooi.

Weer een week later mochten we naar Monnickendam. Deze tegenstander was wat jong en onervaren. Hoewel ze zeker niet slecht speelden en tot de laatste minuut bleven strijden, wonnen we vrij makkelijk. In de rust stonden we al 6-0 voor en uiteindelijk werd het 10-0. Er waren tijden dat deze meiden zelf met zulke cijfers verloren, maar door hard trainen en plezier blijven houden zijn ze nu zelf degenen die ruim winnen. Maria (3x), Jasmijn (3x), Julia (2x) en Tess (1x) verdeelden de doelpunten.

De laatste bekerwedstrijd was tegen Westfriezen. Deze tegenstander treffen we ieder seizoen voor een oefenwedstrijd en vaak ook nog in de competitie. De uitslagen zijn altijd spannend. Soms winnen wij met 2-0 of 2-1, een andere keer wint Westfriezen net aan. Deze wedstrijd was het duidelijk dat we er geen spannende wedstrijd van wilden maken. Onze nieuwe keeper Noelle deed precies wat ze moest doen en stond geen tegendoelpunt toe. De verdediging greep in voordat Westfriezen de kans kreeg om te schieten, het middenveld werkte hard en zette de aanvallers aan het werk met mooie passes. De aanvallers maakten het tenslotte af. Maria maakte er 3 voor de rust, waardoor het al bijna zeker was dat we zouden winnen. Na rust kreeg Westfriezen helemaal geen kans meer en maakten Jasmijn en Manouk er 5-0 van.

We zijn hierdoor weer eerste in de poule en het zal toch niet zo zijn dat er 2 seizoenen achter elkaar bekerwedstrijden worden afgelast……?