Bekerwedstrijden DESS MO15

Mocht je geld willen winnen met het inzetten op de uitslag van een wedstrijd van de MO15, dan maak je alleen kans als je geld inzet op een 3-1 overwinning voor ons. Alle drie de bekerwedstrijden hebben we namelijk gewonnen met 3-1, waardoor we dus ook door zijn naar de volgende ronde.

De eerste wedstrijd wonnen we van VVS door doelpunten van Maria (2) en Noëlle, daarna kwam Winkel (doelpunten van Julia, Esmee en Noëlle) en afgelopen zaterdag moesten we naar SVW.

Voor de wedstrijd wisten we dat we naar de volgende ronde zouden gaan als we zouden winnen of gelijk spelen. Verliezen was dus geen optie. De tegenstander wist ook dat ze alleen wat zouden hebben aan winst, dus het beloofde een pittig potje te worden. We misten wat  spelers vandaag. Door verschillende redenen waren Noëlle, Phiene en Manouk afwezig. Gelukkig hebben we dan nog steeds 12 meiden over, dus iedereen kon lekker veel voetballen vandaag.

Met een mooi zonnetje en weinig wind begonnen we aan de wedstrijd. Al snel kregen we een goede kans. Jasmijn gaf een mooie bal op Maria en die kon op de keeper af lopen. De keeper kwam echter goed uit en hield het schot goed tegen. Gelukkig wist SVW deze manier van kansen krijgen niet te stoppen en zo gebeurde hetzelfde al snel nog een keer: Jasmijn zakt wat in, draait om en geeft een goede pass op Maria. Maria is niet bij te houden door haar mannetje en gaat weer op de keeper af. Nu kiest ze ervoor om niet alleen maar hard te schieten, maar vooral goed te mikken. De bal gaat nu minder hard, maar wel langs de keeper en zo staan we 1-0 voor.

Nu zal SVW het wel doorhebben, zou je zeggen, maar nee…. nog steeds in de eerste 10 minuten van de wedstrijd krijgt Maria weer de bal van Jasmijn en gaat ze op de keeper af. Wat zal ze doen? Hard schieten of gericht? De keeper komt weer uit en wacht af wat Maria kiest. Het wordt echter geen van beide. Je kan namelijk ook met de bal om de keeper heen lopen als die zo veer uit haar doel komt. Als je eenmaal voorbij de keeper bent, hoef je de bal alleen nog maar in een leeg doel te schieten en we staan met 2-0 voor!

Hierna komt SVW vaker bij ons doel. Tess moet een paar keer ver haar doel uit en doet dat gelukkig hartstikke goed. Een paar keer komen we goed weg, doordat SVW de bal of naast het doel schiet. We halen zonder tegendoelpunten de rust.

In de tweede helft staat Tara altijd op doel en ook zij doet precies wat we van haar verwachten. 1x kon ze helaas niet voorkomen dat er gescoord werd. Het was nu 2-1 en SVW gooide er nog een schepje bovenop. Ze wilden toch wel erg graag naar de volgende bekerronde. Wij lieten dit natuurlijk niet toe en door hard werken en rustig blijven overspelen als we de bal hebben kwamen we weer vaker bij het doel van SVW in de buurt.

Zoals gezegd winnen wij “altijd” met 3-1, dus we hadden nog een doelpunt te goed. In de laatste minuut schoot Esmee een corner vlak voor het doel en was het Jasmijn die het best stond op te letten. Zo wonnen we ook deze wedstrijd met 3-1. Nu kijken hoe lang we het vol kunnen houden in de competitie….