Always Forward MO13 – DESS MO13

Net als vorige week mochten we weer behoorlijk vroeg vertrekken en zaten we met een aantal nog wat slaperige gezichtjes in de auto op weg naar Hoorn. Het was gelukkig mooi weer en in Hoorn aangekomen hadden we er allemaal zin in. Deze eerste competitiewedstrijd wilden we graag goed beginnen en een overwinning zou helemaal mooi zijn.

Na een zoektocht naar onze kleedkamer en een lange tocht naar het veld deden we een warming-up en mochten wij beginnen met aftrappen. We hadden daar een plan voor bedacht: de bal gaat vanaf de aftrap terug naar Inge, de spitsen en middenvelders rennen hard naar voren, Inge schiet de bal naar een van onze spitsen en dan staan we meteen met z’n allen op de helft van de tegenstander. Het plan werd goed uitgevoerd en er ontstond binnen een minuut een kansje voor Maria. De bal ging achter en doordat de scheidsrechter en de coach van Always Forward het niet eens waren over de plek waar de bal hoort te liggen bij een achterbal, duurde het even voor we weer verder konden. Toen de achterbal eenmaal genomen werd, kreeg een verdediger van Always Forward de bal, schoot de bal naar voren, viel daarbij en…….. brak haar arm.

Het meisje had duidelijk veel pijn en het bleek ook al de tweede keer te zijn dat haar dit gebeurd. Het meisje bleef op het veld liggen en de ambulance werd gebeld. Wij speelden op veld 3 en dat is voor een auto alleen te bereiken via een hek aan de zijkant van het complex. Goed over nagedacht daar zo’n extra hek te maken, maar het zou ook handig zijn als iemand een sleutel van dat hek zou hebben…..

De ambulance werd naar de andere kant gestuurd en met aan brancard werd het meisje richting de ambulance gebracht. Zo hoefde ze niet te lopen of zitten en kon ze in dezelfde houding blijven. De brancard paste echter niet in de personenauto-ambulance, dus moest ze alsnog omhoog komen en met een pijnlijk gezicht en bijbehorende geluiden in de auto getild worden. We wensen het meisje veel succes en één van de meiden vond het een leuk idee haar een kaartje namens het team te sturen.

De wedstrijd hebben we niet verder afgemaakt, doordat de tegenstander teveel onder de indruk was van het hele gebeuren. We hebben wel deze wedstrijd de HELE wedstrijd op de helft van de tegenstander gespeeld, Noelle, Kaya en Julia hebben de HELE wedstrijd wissel gezeten, onze keeper Tess heeft niet 1x de bal gehad, ALLE kansen die er zijn geweest waren voor ons en toch hebben we niet gewonnen……

De wedstrijd is officieel gestaakt en dat houdt in dat we een andere keer terug gaan naar Always Forward om de wedstrijd verder te spelen. Hopelijk dan met iets minder blessures, iets meer doelpunten voor ons en vooral iets meer minuten om te voetballen.