Always Forward MO13 – DESS MO13

Een paar weken geleden mochten we na 3 minuten voetballen weer terug naar huis wegens een gebroken arm bij de tegenstander. We hebben ons van onze goede kant laten zien door het geblesseerde meisje van de tegenpartij een kaartje te sturen en dat werd gewaardeerd. Ze was als toeschouwer met een arm in het gips aanwezig en het bleek vandaag ook nog haar verjaardag te zijn. Na de wedstrijd trakteerde ze haar eigen team én ons, omdat we zo aardig tegen haar waren geweest.

Hoe vriendelijk we ook zijn, tijdens de wedstrijd willen we wel gewoon winnen natuurlijk. Always Forward staat niet bijzonder hoog op de ranglijst, dus vooraf waren er teksten als “We kunnen wel met 6-0 winnen” en “Makkie vandaag.” U leest het goed: winnen went snel.

Binnen een minuut had Always Forward al de eerste grote kans gehad en gelukkig voor ons schoten ze die net naast het doel van Tess. De rest van de eerste helft ging gelijk op. Wij kregen wat kansjes en zij schoten nog een paar keer. Dankzij een hele mooie steekbal van Maria, die door Jasmijn keurig werd afgemaakt, gingen we met een 1-0 voorsprong de rust in.

De teksten van voor de wedstrijd waren verdwenen en na de rust schakelden we een tandje bij. Jasmijn had de smaak te pakken en schoot de 2-0 en 3-0 binnen, waarna Maria er 4-0 en 5-0 van maakte. Omdat we toch dat aardige team van DESS zijn, mocht Always Forward er nog 5-1 van maken. Hieronder nog wat opvallende zaken:

• Femke kreeg als keeper een compliment van een toeschouwer van de tegenstander. “Je keepte de eerste helft echt goed”, zei de man. De eerste helft stond echter niet Femke, maar Tess op doel. Femke heeft lekker niks gezegd tegen de man….
  • Ondanks dat het de week na deze wedstrijd vakantie is, willen de meiden graag dinsdag en donderdag trainen én woensdag meedoen aan het Dirk Broers 4:4 toernooi! Met deze instelling zullen ze nog veel beter worden dan ze nu al zijn!
  • De moeders van Jasmijn en Noa adviseerde in de rust dat Jasmijn er nog niet uit moest. Als coach laat je Jasmijn na de rust dan natuurlijk nog even in het veld. Vlak na rust scoort ze de 2-0 en 3-0, dus deze moeders hebben echt veel verstand van voetbal!
  • Hoe groot en oud je ook bent, een speelhuisje na de wedstrijd blijft leuk:

Screenshot 2019-10-29 at 22.24.26