DESS JO10

“Banaan, banaan, banaan, we gaan er tegenaan. Hoi!”

Dat is onze yell, zelf verzonnen door het team en als je er maar genoeg in gelooft, dan werkt ie echt.
DESS JO10 zit echter de laatste weken in een dipje. Hoewel de verschillen niet groot zijn, verliezen we eigenlijk alle wedstrijden dit seizoen. En hoewel Joes, Yuiel en Gerrit regelmatig hun goaltjes meepikken (ieder 4) en ook Benjamin, Novan en Collin gescoord hebben, weet de tegenstander er net een paar meer te maken. En dat terwijl we een superkeeper op doel hebben staan die zelfs van de coaches van de tegenpartij vaak complimenten krijgt. Maxim is DESS 1-keeper in wording, dat kun je nu al zien.

Sylvan, onze nieuwste aanwinst, heeft nog niet gescoord, maar z’n eerste penalty zit er al wel in. Dat komt dus wel goed.

Maar…….waarom verliezen we nou steeds? We staken de koppen laatste eens bij elkaar op het bankje van Marcel Reus en dit kwam eruit:

• We moeten beter overspelen.
  • We moeten minder ruzie maken.
  • We doen niet genoeg “banaan, banaan.”

Dus….daar gaat aan gewerkt worden.

Zaterdag 26 november 2022

“Voor mij is het elke ochtend half vier als ik opsta”, vertelt vader Collin als wij zo’n beetje midden in de nacht op het DESS-parkeerterrein staan te verzamelen. Maxim, Novan en Gerrit waren er ook mooi op tijd, maar Yuiel en Joes moesten nog even opgehaald worden (het lijkt DESS 2 wel van een aantal jaren geleden). Vader Sylvan was er gelukkig en met auto, dus we konden voltallig vertrekken.
Bij Blokkers kregen we duidelijk kleedkamer 18 links, maar door eerst linksaf te gaan en daarna pas de 18 te zoeken, verdwaalden we evengoed.

“Banaan, banaan” werd ingezet. De eerste helft speelden de mannen weergaloos: prachtige voorzetten en afmakers waren voorin te bewonderen. Joes, Yuiel en Gerrit scoorden de ene na de andere goal en achterin hielden Collin en Sylvan het hermetisch gesloten. Novan fungeerde als middenman tussen de beide linies en hield de rebound in de gaten. Maxim stond wederom z’n mannetje. 1-4 met de rust, 3-8 eindstand. Met goed overspel, (bijna) geen ruzie en met “banaan, banaan” behaalden we onze eerste overwinning. Heb nu al zin in volgende week!

Zaterdag 3 december

Thuis tegen Westfriezen, waar we vorige keer met 1-4 van verloren. Deze week speelden we zonder Joes (weekendje Texel), zonder Benjamin (naar JO13) en met Giel (rustig terugkerend). Gerrit was aanvoerder en nam dit heel serieus: hij scoorde maar liefst 3x. Helaas deden de meisjes van Westfriezen (gemengd team) dit ook. Als je dan als DESS 4 doelpunten maakt tegenover Westfriezen 3, dan zou je normaal gesproken gewonnen hebben. Eén van onze goals belandde echter in het verkeerde doel. Maar….Fantastisch gespeeld jongens!

We werden nog verrast door de komst van twee Pieten, die in de kleedkamer met ons “banaan, banaan” deden, nadat ze eerst alles onder de pepernoten hadden gegooid. Die mogen volgend jaar wel weer komen!

Voor de winterstop nog één wedstrijd. We gaan ervoor.