Velden zijn (nog) niet vrijgegeven!

Beste voetbalbestuurders,

In reactie op mijn onderstaande mail van vorige week kreeg ik van mijn collega’s van de Buitendienst het signaal dat bij een aantal clubs gevoetbald wordt op velden, met name in de doelgebieden. Ongeorganiseerd door jeugd en in een geval zelfs georganiseerd door een club/trainer zelf. Het mag duidelijk zijn dat dit nu nog veel te vroeg is: de minimale 8 weken zijn nog niet verstreken en de velden komen zo niet in een optimale conditie voor het nieuwe seizoen. Dat levert extra onderhoud op en ontevredenheid bij de voetballers. Daarom het nadrukkelijke verzoek aan jullie om mensen weg te sturen zodra jullie zien dat ze op de velden komen. Dit geldt dus niet alleen voor het A-veld, maar ook voor de overige grasvelden. Kunstgrasveldje valt hier buiten.

Trainen

Wanneer er teams al willen beginnen met trainen, dan mag dat op de trainingsvelden, onder voorwaarde dat niet van de doelgebieden gebruik wordt gemaakt. In principe mogen deze vanaf 21 augustus pas weer volledig gebruikt worden!

Met vriendelijke groet,

Gerben Konijn

Beleidsmedewerker Sport

Telefoonnummer: (0229) 85 60 00