Van de Voorzitter November 2018

Beste DESS-familie,

Deze van de voorzitter begin ik helaas met een triest bericht. Op 13 oktober 2018 is onze trouwe vrijwilligster Anita Willemse – Bontekoning overleden. In april kreeg ze het nieuws te horen dat ze ongeneeslijke ziek was. Ze heeft geknokt voor wat ze waard was, heeft werkelijk alles aangegrepen om haar leven te rekken en gehoopt op een wonder. Maar helaas was voor haar dit gevecht niet te winnen en heeft ze de strijd verloren en definitief afscheid moeten nemen van alles wat haar lief is. We bewonderen haar vechtlust en bedanken haar voor alles wat zij voor onze club heeft gedaan. Wij wensen de familie en vrienden heel veel sterkte om dit grote verlies een plaats te geven.

Als jullie dit lezen, is de dorpsveilig al weer achter de rug. In mijn volgende stukje, kan ik jullie vertellen wat de opbrengst is geweest en hoe de veiling is verlopen. Het veilingcomité en vele vrijwilligers hebben er in ieder geval alles aan gedaan om het evenement te laten slagen. Er zijn mooie kavels ingebracht dus ik ben zeer benieuwd naar de opbrengst. Volgende keer meer hierover. Dan vertel ik jullie ook alles over de Jaarlijkse Algemene ledenvergadering die op 25 oktober is gehouden.

De competities zijn in volle gang. De meeste DESS-teams zijn goed begonnen en staan keurig in de middenmoot of net daarboven. Het eerste herenelftal kende een moeizame start. De eerste 3 wedstrijden werden verloren maar gelukkig werd in de vierde wedstrijd MOC met 5-2 verslagen. Laten we hopen dat de weg naar boven hiermee is ingezet. In tegenstelling tot de matige start van DESS 1 valt de start van de MO19 op. De meiden hebben tot nu toe alle wedstrijden gewonnen, hebben een prachtig doelsaldo en staan al behoorlijk “los” van de concurrenten. Ga zo door meiden!

Tenslotte wil ik het volgende met jullie delen. Al jarenlang worden er prachtige derby’s in onze regio gespeeld. DESS 1 speelt er dit seizoen ook een aantal. De wedstrijd die er uitspringt en al is gespeeld, is DESS 1 – ALC 1. Vaak wordt er, ter verhoging van de sfeer, voor deze wedstrijden vuurwerk afgestoken. Meestal in de vorm van fakkels. Voor en tijdens de wedstrijd tegen ALC is er echter ook zwaar vuurwerk afgestoken. Er was een waarnemer van de KNVB aanwezig en die heeft geconstateerd dat de veiligheid niet meer kon worden gewaarborgd. Je zou dat overdreven kunnen noemen maar feit blijft dat er te zwaar vuurwerk is gebruikt. Met als gevolg dat onze vereniging een boete heeft gekregen van maar liefst € 250,00. Graag wil ik de afstekers van dit vuurwerk oproepen om in de toekomst te stoppen met het afsteken van vuurwerk voor de wedstrijd. Hoe mooi dat ook lijkt te zijn, laten we voorkomen dat we nog een keer een dergelijke forse boete krijgen!

Tot de volgende Van de Voorzitter.

Ruud Wiersma