Van de Voorzitter

Beste mensen,

Als iemand ooit heeft verklaart, dat de taak van Voorzitter en/of bestuurslid bij een voetbalclub, een rustige relaxte vrijwilligersbaan is, heeft die taak waarschijnlijk zelf nog niet eerder op zich genomen. Want wat hebben we de afgelopen tijd weer wat privé uren in de club gestoken. Daarom eerst een groot compliment voor de medebestuursleden, die allemaal weer de schouders eronder hebben gezet en elke keer weer hun inzet lieten blijken. Want een niet geheel verwacht, bijzonder vervelend besluit, was het op non actief zetten van een bestuurslid.

Dit besluit had ook hele grote consequenties, echter dan blijkt de kracht van onze vereniging op zijn sterkst, dat anderen opstaan om taken (al dan niet tijdelijk) op zich te nemen. Vandaar een welverdiend en groot compliment aan Roland Bontekoning & Afra Appel (samen met Roel op den Kelder), die respectievelijk de taken van wedstrijdsecretaris en kantinebeheer meteen op zich hebben genomen. En Anita van Arem gaat dat nu meer op de voorgrond zijn als penningmeester. En dat allemaal in elk geval tot einde van dit seizoen, hulde hiervoor!

Maar ja, hoe nu verder als bestuur, want het gonsde inmiddels in de diverse dorpen van wilde verhalen. Zelfs Medemblik Actueel kwam met een persbericht, wat helaas niet helemaal juist was en zij hebben dit inmiddels dan ook verwijderd van hun site. In de volgende Odessa kan ik u weer wat meer informatie geven, maar dat het tot op heden onze groots mogelijke prioriteit heeft, kunt u zich voorstellen.

Los van al die extra vergaderingen, hobbelde de vereniging rustig verder in het jaar 2017 en naderen we zo langzaam aan ook de ontknopingen van de competities. Zoals u wellicht eerder had gelezen stopt Ruud Wiersma na in totaal een decennia trainer van onze club te zijn geweest. Toch gaat Ruud niet weg, want hij heeft namelijk aangegeven dat hij de Voorzittershamer medio oktober van mij over gaat nemen! Ondergetekende zal Ruud rustig kunnen “inwerken” als voorzitter, want heb mij voorgenomen om als bestuurslid Jeugdzaken en scheidsrechters-coördinator aan te blijven. Bestuursfuncties die dan nog overblijven, zijn penningmeester en voetbalzaken, twee niet onbelangrijke taken. We kunnen iedere hulp dan ook nog steeds goed gebruiken en u bent altijd welkom om eens te komen praten.

Hetzelfde bestuur treed op Hemelvaartsdag (donderdagmiddag 25 mei) aan tegen de kavelkopers van de Dorpsveiling. Uiteraard zijn wij inmiddels in zware mentale voorbereiding (fysiek moet wel lukken) en als de kavelkopers nog durven te verschijnen, zij worden om 14:00uur verwacht. Het bestuur zal zorgen voor een warme ontvangst, de wedstrijd start omstreeks 15:00uur (belangrijk voor de supporters) en na de wedstrijd nodigen wij alle kavelkopers uit om het verdriet weg te drinken.

En namens onze hoofdsponsoren Vriend Flowerbulbs B.V., Groot Assurantiën B.V. en S. Haakma Regiobank B.V. willen wij u ook allemaal uitnodigen om mee te doen met de DESS voetbalweek, de officiële afsluiting van het seizoen. Vanaf dinsdagavond 30 mei is ons DESS terrein weer het toneel van gezelligheid, saamhorigheid en plezier. Aan het eind van elke senioren speelavond is er in de kantine een trekking van de grote DESS LOTERIJ met weer prachtige prijzen. Deze loterij wordt mede mogelijk gemaakt door a) sponsoren uit de wijde omgeving die de voetbalvereniging DESS een warm hart toedragen , b) de lotenverkopers , c) en U natuurlijk, de kopers van onze loten. Allen hiervoor oprecht dank!

Voor een overzicht van sponsoren en de door hen beschikbaar gestelde prijzen, verwijs ik U naar de speciale Odessa, die huis aan huis wordt verspreid. En wat ik aan prijzen gezien heb is absoluut de moeite waard om 1, 2, 3 of méér loten aan te schaffen! Op zaterdag 3 juni sluiten we deze feestelijke voetbalweek uiteindelijk af met een bargezellige avond. Ik hoop u graag op één van deze bovenstaande activiteiten te ontmoeten!

Johnny Jacobs