DESS VR1 naar halve finale beker!

Zondag 23 april was het dan eindelijk zover: de strijd om een plek in de halve finale van de beker. Deze kwartfinale werd gespeeld tegen de dames van VSV uit Velserbroek. Baasje, Corine en Tess kwamen het team versterken, bedankt dames! Het beloofde een mooie zondagmiddag te worden met (voor ons doen) veel publiek met hier en daar zelfs een zonnetje. De wedstrijd kon beginnen!

De aftrap werd genomen door Wies Wagemaker, onze Pupil van de week. Binnen no-time stond ze oog in oog met de keeper en schoot ze keihard in het doel. Top gedaan, Wies !!

Door het mooie doelpunt van Wies lag de lat hoog. Nu was het onze beurt! We begonnen goed aan de wedstrijd met veel mooie combinaties. Het was goed te merken dat VSV het moeilijk had met dit hoge tempo, want al snel was daar Mies met de verlossende 1-0, jeej!

De 1-0 van Michelle Bakker (foto: Carolien van Oijen)

Het gejuich en de aanmoediging van o.a de heren van DESS had goede invloed op ons spel. We bleven constant druk zetten en combineren. Met resultaat, want daar was Loren met de 2-0!

Hierna hadden we helaas een kleine domper en maakten de dames uit Velserbroek vlak achter elkaar de 2-1 en de 2-2. Gelukkig lieten we het hier niet bij zitten: Iris nam de corner met een heerlijk ouderwetse Beerepoot krul, en schoot de bal zomaar in het doel! Dit werd echter niet helemaal opgemerkt door de scheidsrechter, dus Loren besloot de bal overtuigend in de kruising te knallen: 3-2! We zijn er nog niet precies uit wie het doelpunt op naam mag zetten, maar hij zat!

Vlak voor rust kwamen we weer op gelijke hoogte door een doelpunt van VSV. Met 3-3 op het (denkbeeldige) scorebord gingen we de rust in.

Na een goede peptalk en een bekertje limonade konden we er weer tegenaan. We moesten winnen!

De zon had plaatsgemaakt voor een flinke regenbui, maar gelukkig lieten de supporters ons niet in de steek. VSV kwam na een corner onverwacht op voorsprong 3-4, maar gelukkig konden zij hier niet lang van genieten. Want nog geen minuut later maakte Loren na een mooie combinatie met Lisa en Iris de 4-4!

Inmiddels was de regenbui verdwenen en scheen er weer een lekker zonnetje. Onze verdediging stond als een blok en ook Baasje was erg op dreef. De dames van VSV kwamen dan ook niet meer voor ons doel. Wij daarentegen bleven jagen voor het doel van onze tegenstander en waren een aantal keer erg dichtbij een treffer. Na wederom een heerlijke combinatie, schoot Mies gecontroleerd haar tweede van de dag in het doel: 5-4!

In de slotfase van de wedstrijd waren we nog een aantal keer erg gevaarlijk voor het doel. Ons keiharde werken werd beloond, want vlak voor tijd knalde Mies de 6-4 binnen! Het eindsignaal klonk uit het fluitje van Anita en dit betekende maar 1 ding: WIJ ZIJN DOOR NAAR DE HALVE FINALE!

Deze halve finale wordt gespeeld op zondag 7 mei om 12.30 uur in Egmond-Binnen. Hier nemen we het op tegen de dames van Zeevogels. Een lastige pot waar we weer hard gaan strijden voor de winst. Neem dan ook al uw vrienden, familie, buren en geliefden mee naar Egmond en help ons de overwinning binnen te halen!

Op naar de enige echte ultieme KNVB beker!